از میزبانی در " 30شب، 30 افطار" تا تلاش جهادی برای ساخت 7 خانه ویژه محرومان
از ميزباني در " 30شب، 30 افطار" تا تلاش جهادي براي ساخت 7 خانه ويژه محرومان
مرورفعالیت های کانون انصار المهدی(عج) شیروان در ماه رمضان،

از میزبانی در " 30شب، 30 افطار" تا تلاش جهادی برای ساخت 7 خانه ویژه محرومان

رابط کانون فرهنگي هنري انصار المهدي (عج) از ميزباني جوانان مسجد محمد رسول الله(ص) در ايام ماه مبارک رمضان در قالب برنامه «سي شب، سي افطار» خبر دادو به فعاليت هاي جهادي اين مسجد اشاره کرد و و اقدامات جهادي خبر داد و جهادي براي ساخت 7 خانه ويژه محرومان را مرود توجه قرار داد.
شناسه خبر : 46470 تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی، «رسول نیکوییان» رابط کانون انصار المهدی عجل الله تعالی فرج الشریف شیروان، و از اهالی مسجد محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم با مروری بر فعالیت های انجام شده این کانون در ایام  ماه مبارک رمضان به سفره گسترده افطاری این مسجد و پذیرایی از روزه داران توسط جوانان و نوجوانان این مسجد اشاره کرد و گفت: عموم نمازگزاران  در قالب برنامه «سی شب، سی افطاری» میهمان مسجد بودند.

وی تهیه حواله نان رایگان ویژه خانواده های نیازمند را در ادامه اعلام کرد و گفت: 150 خانواده نیازمند از سوی فعالان مسجدی شناسایی شده و هر روز علاوه بر ماه مبارک رمضان، حواله نان رایگان در اختیار این خانواده ها قرار می گیرد.

نیکوییان برپایی چایخانه حضرت زهرا سلام الله علیها در شبهای ماه مبارک رمضان  توسط نوجوانان و پذیرایی از روزه داران را دیگر برنامه این مسجد اعلام کرد.

این فعال جوان مسجدی، به فعالیت های قرآنی مستمر در این مسجد اشاره کرد و افزود: تشکیل حلقه های معرفتی نوجوانان، برگزاری محافل قرآنی و روخوانی، روانخوانی و جزء خوانی قرآن، تجوید و تربیت حافظان نوجوان را نیز در برنامه داریم و انجام می دهیم.

نیکوییان با عنوان اینکه هدف ما در مسجد این است که برای انقلاب سرباز تربیت کنیم، توضیح داد: برای هر نوجوان حاضر در مسجد کارتکس امتیاز تعریف شده و برای فعالیت هایش در مسجد امتیاز کسب می کند و امتیازات در سقف تعیین شده و مرحله به مرحله مشمول دریافت جایزه از "کمد جایزه " مسجد می شود.

وی سقف جوایز"کمد جایزه " را کمک هزینه سفر اربعین اعلام کرد و گفت: همین موضوع سبب می شود که بچه ها از جایزه های کوچک بگذرند و برای دست یابی به جایزه اصلی در مسجد تلاش مستمر تری داشته باشند.

نیکوییان نکته اساسی این برنامه ریزی ها را تقویت مسئولیت پذیری نوجوانان در مسجد اعلام کرد و حلقه های سینه زنی نوجوانان؛ چه پسران و چه دختران در مسجد، آموزش مداحی، معرفی شهدا، تعیین مسئولیت برای اداره چایخانه مسجد و پذیرایی از عابران، کلاس های مشاوره  و پیشگیری از طلاق با بهره مندی از کارشناسان و مشاورین این حوزه،  تهیه جهیزیه برای خانواده های کم برخوردار را به اهم برنامه های این مسجد و ارکان آن افزود.

وی همچنین به دیگر فعالیت های مسجد اشاره کرد و گفت: این مسجد با همراهی فعالان آن و اعضای کانون و بسیج، گروه جهادی "سردار دل ها" را تشکیل و تاکنون 7 خانه برای محرومان ساخته و تحویل داده شد.

وی  راه اندازی بازارچه فروش محصولات خانگی بانوان مسجد را نیز اعلام و  پاتوق کتاب  را نیز در برنامه های آتی مسجد معرفی کرد.

 

پایان/